Faktura fra Verisure
Se hvordan fakturaen fra Verisure ser ut og forklaringer på hva de forskjellige delene betyr.
Forklaring på Verisure faktura
Verisures faktura har endret design for å gjøre den mer oversiktlig og enkel å forholde seg til. Nå er all informasjonen du trenger for å betale fakturaen samlet på fremsiden, mens detaljer og giroblankett er tilgjengelig på baksiden. Under ser du en forklaring av fakturaen.
Fremside
Her finner du all informasjonen du trenger for å betale fakturaen.
1. Fakturaopplysninger: oversikt over betalingsreferanser og kundedata
2. Avsender: vår kontaktinformasjon
3. Betalingsinformasjon: enkel oversikt over hva som skal betales til hvor
Bakside
På baksiden finner du fakturadetaljer og giro.
4. Fakturadetaljer: detaljert oversikt over hva som inngår i totalsummen
5. Giro: giroblankett med betalingsinformasjon
Ofte stilte spørsmål om faktura
Hvor finner jeg en oversikt over fakturaene mine?
Oversikt over fakturaer samt forfallsdato finner du på Mine Sider og i Verisure appen.
Gå til Mine Sider -> Konto og abonnement -> Fakturaer
I Verisure App -> tre prikker i menyen -> Konto og abonnement -> Fakturaer
Har du mottatt en faktura for oppgradering som du trenger forklaring på?
På din oppgraderingsfaktura er du fakturert for installasjon og abonnement. Nytt og gammelt abonnement er avregnet mot hverandre, slik at du ikke betaler noe mer enn du skal. Se øverst på siden for fakturaforklaring.
Hvilke betalingsmuligheter har Verisure?
AvtaleGiro
Med AvtaleGiro sørger banken din for at fakturaen blir trukket automatisk fra ønsket konto. AvtaleGiro opprettes i din nettbank.
eFaktura
Fakturaen kommer direkte i din nettbank, hvor betalingsinformasjonen er ferdig utfylt. Alt du trenger å gjøre er godkjenne betalingen. Det er viktig å legge merke til at eFaktura må godkjennes i nettbanken for at betalingen skal gå igjennom.
Faktura pr post
Alle nye kunder vil få tilsendt første faktura pr post. Et fakturagebyr vil tilkomme ved utsendelse av papirfaktura på 10,- inkl. mva.
Hva skjer med AvtaleGiro eller eFaktura avtalen dersom jeg bytter bank eller trekkonto?
AvtaleGiro
AvtaleGiro er knyttet til en bankkonto. Eksisterende AvtaleGiro-avtaler må derfor avsluttes og nye opprettes.
eFaktura
eFaktura er knyttet til ditt personnummer. Dermed vil fakturaene finnes i alle dine nettbanker. Det vil ikke være behov for å endre avtalen.
Hvorfor får jeg betalingspåminnelse fra et annet selskap enn Verisure?
Sergel er en av Verisure sine samarbeidspartnere. I de tilfeller hvor betaling ikke er mottatt av Verisure 14 dager etter betalingsfrist, vil Sergel være ansvarlig for utsendelse av betalingspåminnelse.
Hvor ofte mottar jeg abonnementsfaktura fra Verisure?
Verisure sender normalt ut faktura pr 3 måned. Ønsker du å endre abonnementsperiode vennligst ta kontakt med kundeservice på 06010. Eventuelle endringer vil da være gjeldende fra neste faktura.
Hvorfor er det foretatt øreavrunding på fakturaen?
Etter mange henvendelser fra kunder som ikke ønsker å måtte taste inn desimaler når de betaler fakturaen, besluttet vi å foreta avrundinger. For halvparten av kundene ender prisen noen øre ned, for andre noen øre opp. For oss er det derfor ingen økonomisk gevinst i dette. En hver kunde er selvfølgelig hjertelig velkommen til å manuelt taste inn fakturabeløpet eksklusiv avrundingen.