Kundeservice
Nedenfor finner du gode og utfyllende guider på forskjellige problemstillinger.
Finner du ikke det du leter etter?
Ring oss på 06010
Åpningstider man-fre 08-16.
Flytte, verv en venn og lokale partnere
BestIll oG installer
sELV FRA WEBSHOPPEN!
Velg blant elektronisk dørlås, smartkontakt, videoringeklokke m.m.
KONTAKT OSS
Dersom du ikke finner det du leter etter, kan du kontakte oss.
- Ring oss på 06010 man-fre 08-16.
- Fra utlandet +47 23 68 90 99.
*Last ned Verisure App kostnadsfritt fra App Store eller Google Play
Brukermanualer og tekniske dokumenter
Brukermanualer av alarmen
[LINK HERE]Produktdatablader
[LINK HERE]Samsvarserklæringer (engelsk)
[LINK HERE]Spørsmål om Verisure alarmen
Leverer dere boligalarm til mitt postnummer?
Verisure leverer boligalarm til store deler av Norge.
Jeg har boligalarm fra dere og ønsker å bytte til det nyeste alarmanlegget. Hva gjør jeg?
Eksisterende kunder får alltid et godt tilbud på oppgradering til vårt nyeste alarmanlegg basert på antall år du har vært kunde. Ta kontakt med kundeservice ved å ringe 06010.
Om brannalarmen går, rykker brannvesenet ut da?
Ved utløst brannalarm er vår hovedoppgave å ringe stedet og varslingspersoner, for å sikre at alle kommer seg ut ved en eventuell brann. Får vi ikke kontakt, sender vi vekter og samtidig varsler vi brannvesenet.
De kommunale brannvesenene har forskjellig praksis når det gjelder å respondere på våre varsler. Ta kontakt med brannvesenet i din kommune for å undersøke hva som gjelder hos deg.
Hva gjør vekteren på utrykning?
Vekteren kontrollerer boligen. Vekteren foretar alltid en utvendig kontroll av boligen for å avdekke årsak for utløst alarm. Dersom du har levert nøkkel og din avtale inkluderer dette foretar vekteren også en innvendig kontroll av boligen.
Om det er et reellt tilfelle av brann eller innbrudd vil vekteren også sikre skadestedet.
Jeg har mottatt en e-post eller SMS med en spørreundersøkelse fra dere. Gjennomfører dere kundeundersøkelser for tiden?
Ja, vi gjennomfører flere spørreundersøkelser for å forbedre tjenesten til deg som kunde. Vi kontakter kunder etter at de har fått installert alarmanlegg fra oss eller etter at de har kontaktet vårt kundesenter, og noen tilfeldige utvalgte kunder får generelle spørsmål om hva de syns om servicen generelt. Undersøkelsene gjennomføres i samarbeid med selskapene TNS Gallup, MarketDirection AS og Intelecom.
Hva gjør jeg dersom jeg ikke lenger ønsker å bli oppringt av Verisure for tilbud på alarm?
Du har rett til å reservere deg mot å bli kontaktet av oss i markedsføringsøyemed. Du kan reservere deg ved å kontakte kundeservice på e-post [email protected], eller du kan benytte skjemaet på denne siden.
Do you have product information in English?
Of course, learn more about our products here or contact our customer service at +47 23 68 90 99 for further details.
Telefonisystemet i boligen endres - og mitt alarmsystem er tilkoblet fast telefonlinje - hva gjør jeg?
Alarmsystemet overfører signaler til vår alarmstasjon enten via fast analog telefonlinje du har i boligen eller via en GSM-sender eller en GPRS-modul tilknyttet alarmen.
Dersom du gjør endringer på din telefoniløsning er det viktig at du gir oss beskjed om dette, slik at vi kan sørge for at alarmen har en sikker overføringsløsning.
Har du alarm tilknyttet fast analog telefonlinje i dag og kommer til å avvikle denne telefonløsningen, eller du kun har IP-telfoni/bredbåndstelefoni, må du oppgradere til vårt nyeste alarmsystem. Vårt nyeste alarmsystem overfører via både GSM og bredbånd som gir en sikker kommunikasjon til alarmstasjonen. Ta kontakt med kundeservice ved å fylle ut "still et spørsmål"-skjemaet nederst på siden.
Kan systemet mitt benytte IPtelefoni/bredbåndstelefoni?
Våre alarmsystemer overfører ikke via IP-telefoni/bredbåndstelefoni.
Blant annet er disse telefoniløsningene avhengige av at IP-adapteret har stabil strømtilførsel og ved strømbrudd er det en risiko for at telefonioverføringen kan falle ut. Verisure kobler derfor ikke alarmer til IP-telefoni / bredbåndstelefoni.
Vær oppmerksom på at denne telefoniløsningen kan fungere fint når du bestiller tjenesten, for senere slutte å fungere, eller generere store telefonkostnader. Har du alarm tilknyttet fastlinje i dag, men ønsker å gå over til IP-telefoni, kan vi gi deg et godt tilbud på oppgradering til vårt nyeste alarmsystem som kommuniserer via både GSM og bredbånd.