Brukerhåndbok for Verisure alarm
Velkommen
Vi har laget denne brukerhåndboken for å hjelpe deg med å få mest mulig ut av ditt alarmsystem. Den inneholder instruksjoner og tips for å hjelpe deg og din familie til å holde dere fullt beskyttet. Les alt på en gang, eller bruk det som en referanse når det oppstår spørsmål.
Du har gjort en viktig investering i din sikkerhet. Ikke nøl med å kontakte oss hvis du har noen spørsmål. Vi er her for deg døgnet rundt, hele året. Som Verisure-kunde ønsker vi at du skal være fornøyd med kjøpet ditt.
Til slutt vil vi minne deg på å laste ned Verisure App. Med den på telefonen har du alltid kontroll og er nær hjemmet - uansett hvor du er.
Velkommen til Verisure!
Hurtigguide
SOS
SEND KONTAKTALARM:
Trykk på SOS-knappen på betjeningspanelet eller trykk inn begge SOS-knappene samtidig på nattsikringspanelet for å få kontakt med alarmstasjonen ved en nødsituasjon. Kontaktalarmen fungerer selv om alarmen er slått av.
Husk! Har du glemt noe og åpner døren, anbefaler vi at du skrur av alarmen slik at den ikke løser ut.
HELSIKRING
(Borte)
Bruk Helsikring når du skal slå på hele systemet og forlate hjemmet. Du har 45 sekunder fra du slår på alarmen til du må være ute av huset.
SKALLSIKRING
(Hjemme)
Bruk Skallsikring når du er hjemme. Du kan bevege deg i utvalgte deler av huset uten at alarmen løser ut. Innstillingene for Skallsikring gjør du på Mine Sider.
NÅR DU SLÅR AV ALARMEN
Som standard har du 30 sekunder på deg til å slå av alarmen fra døren åpnes. Betjeningspanelet lyser opp og gir fra seg en pulserende lyd inntil du slår av alarmen.
hva skjer når alarmen går?
1.
Bildeverifisering av hendelsen
Når alarmen går hjemme hos deg sendes det umiddelbart en serie med bilder og video til vår alarmstasjon, så vi raskt kan iverksette riktig tiltak.
2.
Tale- og lytte direkte inn i boligen
Vi tar direkte kontakt med de som er i boligen. Får vi ikke kontakt ringer vi i henhold til varslingslisten på Mine Sider.
3.
30 sekunders responstid fra alarmstasjonen
Alarmstasjonen kontakter deg raskt og får vi ikke avklart situasjonen vil vekteren dra hjem til deg og undersøke.
4.
Kostnadsfri vekterutryknin
Vekter gjenoppretter sikkerheten. Er det behov for glassmester eller politi vil vekter varsle om dette.
Husk! Brannalarmen er alltid aktivert, selv når innbruddsalarmen er slått av.
Vanndetektor
Når alarmen utløses, sendes et signal til alarmstasjonen. Du vil motta et pushvarsel (se s. 13) via Verisure App. Vi vil også prøve å kontakte deg via telefon. Ved vannalarm vil LED-diodene på betjeningspanelet lyse blått og du vil varles med talemeldingen «Vannalarm utløst»
Mine sider
Mine Sider gir deg god oversikt over ditt abonnement og alarmsystem. Følg lenken i e-posten du mottok fra oss under installasjonen for å opprette Mine Sider.
Når du har verifisert deg og fullført registreringsprosessen er alarmsystemet knyttet til kontoen din.
Har du ikke mottatt e-post? Ring kundeservice på tlf. 06010!
Trenger du hjelp?
Logg inn på Mine Sider og gå til "Hjelp og Support". Der finner du blant annet brukerveiledninger og svar på ofte stilte spørsmål.
På Mine Sider kan du:
- Oppdatere kontaktinformasjon: Du kan administrere kontaktinformasjonen tilknyttet ditt abonnement under 'Konto og Abonnement'.
- Oppdater brukere: Under "Brukere" kan du legge til, endre og fjerne brukere og deres kontaktinformasjon. Du kan også aktivere varslinger på SMS og e-post.
- Brukerkoder og kodebrikker: Gå til ‘Brukere’ for å legge til, endre og fjerne brukerkoder og kodebrikker.
- Kontroller inneklimaet: Temperaturen og luftfuktigheten i hjemmet ditt vises på startsiden. Du kan også få tilgang til klimagrafen.
- Konfigurer ulike innstillinger: Du kan bl.a. aktivere ferieinnstillinger, registrere husdyrinnstillinger og legge inn ekstra informasjon til vektere om plassering av stoppekran for vann.
Alle disse funksjonene og flere finner du under "Innstillinger".
Hvilke tilganger finnes det?
Som Systemeier kan du velge og autorisere "Brukere" på ditt alarmsystem. Det kan for eksempel være familiemedlemmer, naboer eller huspassere.
De valgte brukerne kan:
- Slå av og på alarmen
- Kontaktes av våre vektere på alarmstasjonen
- Motta varslinger på SMS og e-post
Brukere har ikke tilgang til ditt system gjennom Mine Sider eller Verisure App.
En administrator på systemet kan likevel gjøre alt det du som Systemeier kan gjøre, inkludert:
- Legge til og endre brukere
- Lage brukerkoder
- Konfigurere innstillinger
- Få tilgang til ditt alarmsystem med en personlig innlogging til Mine Sider og Verisure App.
Hvordan endre tilgangsnivå?
Det er enkelt å endre tilgangen til brukere på Mine Sider:
1. Gå til Brukere i menyen
2. Trykk på navnet til brukeren du ønsker å endre tilgangen til
3. Trykk på nedtrekksmenyen under Profil
4. Velg tilgangnivå
Det er ikke mulig å endre tilgangsnivået til Systemeier. Kontakt kundeservice på 06010 dersom du ønsker å endre systemeier.
Verisure app
Du kan begynne å bruke Verisure App så snart du har registrert deg på Mine Sider.
Med Verisure App på telefonen kan du enkelt holde øye med hjemmet ditt, uansett hvor du befinner deg.
Avhengig av hvilke komponenter du har valgt til ditt alarmsystem, kan du:
- Slå av og på alarmen
- Fjernstyre dørlås
- Live video og øyeblikksbilder
- Sjekke at dører og vinduer er lukket
- Motta varsler ved utløste alarmer og vannlekkasje
- Aktivere @Home og Guardian SOS
- Bli varslet når barna kommer hjem fra skolen
- Administrere brukerkoder og kodebrikker
- Automatisk styring av alarmen gjennom Rutiner
- Tredjepartsintegrasjoner med smartlys og smartlåser
- Se status på røykvarslere og utføre brannøvelser
- Sjekke temperatur og luftfuktighet
Vi jobber kontinuerlig med å utvikle funksjonalitet i appen for å gjøre hverdagen til våre kunder litt enklere og tryggere. Verisure App er inkludert i ditt abonnement.
Administrer brukere og koder
På Mine Sider og i appen kan du legge til, endre og slette brukerer.
- Velg "Mer" og "Brukere" i menyen
- Velg "Legg til bruker"’
- Legg inn nødvendig informasjon
- Registrer brukerkode og kodebrikke
- Lagre
For å endre eller fjerne brukerdetaljer, trykk på det gjeldende brukernavnet.
Det er ikke mulig å slette Systemeier. Kontakt kundeservice på 06010 for hjelp.
Se en mer detaljert guide for hvordan du legger til og sletter brukere her
Dersom du mister en kodebrikke eller mistenker at en brukerkode har havnet i feil hender, kan du gå til "Brukere" og slette den umiddelbart.
Varslinger
Vi har gjort det enkelt for deg og andre brukere å motta nyttig informasjon fra ditt Verisure-system. Varsler om systemhendelser kan sendes både på SMS og e-post.
Slik aktiverer du varslinger:
- Velg "Mer" og "Brukere" i menyen
- Klikk på "Varsler" for hver enkelt bruker
- Velg hvilke varsler som skal sendes
- Lagre
Du kan få varler om at brannalarmen har gått, noen har aktivert SOS-alarmen og at barna er kommet hjem fra skolen med mer.
Verisure app rundt håndleddet
Har du Apple Watch eller Android Wear? Da kan du enkelt sjekke status på alarmsystemet, uten å ta frem telefonen.
Du kan bruke klokken til å slå av og på alarmen, og motta varslinger når noen kommer hjem eller forlater boligen.
Innstillinger
Med Verisure får du mer enn bare et godt alarmsystem. Du kan konfigurere en rekke smarte innstillinger og sette opp automatiserte planer for alarmsystemet og de ulike komponentene.
MIDLERTIDIGE KODER OG KODEBRIKKER
Du kan registrere og administrere midlertidige koder og kodebrikker via Verisure App eller Mine Sider. Disse gir tilgang i en spesifisert og begrenset periode, for eksempel:
- Aktive perioder (for eksempel fra 23. januar til 10. februar)
- Regelmessig bruk (for eksempel mandager fra kl. 10 - kl. 15)
- En spesifikk dag eller tidspunkt (som 5. september fra kl. 17 - kl. 20)
For å aktivere midlertidig tilgang, går du til den gjeldende brukeren i appen eller på Mine Sider, trykker på "Koder og brikker" og stiller inn perioden under "Planlegg koder og brikker.
TIPS! Nyttig for huspasseren, håndtverkeren og vaskehjelpen.
RUTINER – PERSONLIGE INNSTILLINGER
I Verisure App kan du gjøre innstillinger som forenkler hverdagen din.
Hvor mange forskjellige rutiner du kan sette opp, avhenger av hvilke alarmprodukter du har installert.
Lag rutiner med smartkontakter, lys, dørlåser etc
Slå på lys automatisk ved brannalarm
TIPS! Aktiver rutinene God morgen og God natt. Da vil du og familien alltid være sikret om natten når dere sover.
Supporterer nå integrasjoner fra tredjeparter som Lifx, Philips Hue, Nuki og Yale Linus.
FULL KONTROLL OVER KLIMAET HJEMME
Flere av Verisures alarmkomponenter måler både temperatur og relativ luftfuktighet i rommet de er plassert. Med flere av våre produkter kan du sette egne grenser og bli varslet når verdiene overstiger disse.
- Trykk deg inn på Klima fra hjemsiden
- Trykk på innstillingssymbolet for produktet du ønsker å sette opp varslinger for
- Trykk på "Klimavarsler", sett verdier og lagre
VERISURE GUARDIAN
Med Verisure Guardian kan du sende SOS fra mobiltelefonen hvis du trenger hjelp fra Verisures alarmstasjon.
Du kan aktivere denne både når du er hjemme og borte, eller du kan få trygt følge på vei hjem med funksjonen Trygt følge.
TIPS! Aktiver Verisure Guardian i dag, så er den tilgjengelig når du trenger å komme i kontakt med oss raskt.
AKTIVER GURDIAN I VERISURE-APPEN
1. Start aktivering:
På hjemskjermen finner du et kort som heter Verisure Guardian. Trykk på "Aktiver" for å begynne aktiveringen.
2. Tilpass stedsdeling:
Under en alarmhendelse kan telefonens posisjon hjelpe oss å avgjøre om du er hjemme eller ikke. Åpne innstillinger på telefonen din for å tilpasse stedsdeling.
3. Del din plassering:
Velg 'Alltid' når du tillater stedsdeling. Da kan vi følge deg når du bruker Trygt følge og få oppdatert posisjon underveis når SOS er sendt.
4. Aksepter betingelsene:
Les og aksepter betingelsene for å fullføre aktiveringen. Når det er gjort, kan du begynne å bruke SOS og Trygt følge.
TO HOVEDFUNKSJONER I GUARDIAN
VERISURE SOS OG SILENT RESPONSE
Send Verisure SOS for assistanse, både når du er hjemme og borte. Er du hjemme, kan alarmstasjonen verifisere hendelsen med dine Verisure-kameraer, tale- og lytteenheter. Er det ikke trygt at vi ringer deg, kan du be om Silent response. Da responderer vi diskret og stille på din SOS.
Send SOS hjemmefra
1 Trykk på SOS-knappen
2 Velg at hendelsen er på din eiendom
3 Velg om det er trygt eller ikke at vi ringer deg.
Dette trigger et SOS-varsel til alarmstasjonen.
Send SOS når du er ute
1 Trykk på SOS-knappen
2 Velg at hendelsen ikke er på din eiendom.
Dette trigger et SOS-varsel til alarmstasjonen.
TRYGT FØLGE
Trygt følge er en ekstra trygghet i usikre situasjoner. Hvis du for eksempel går alene på natten eller er på fjelltur, kan du aktivere Trygt følge.
Start Trygt følge
1 Trykk på 'Aktiver Trygt følge'
2 Velg ønsket tid
3 Fortell om situasjonen i tekstfeltet
4 Start nedtellingen.
Vi sender deg et varsel når to minutter gjenstår, slik at du i ro og mak kan justere tiden eller avslutte nedtellingen etter eget ønske. Når nedtellingen er over, sendes automatisk en SOS til Verisure.
betjeningspanel
1. FRAKOBLE: Viser om alarmen er av. Trykk på symbolet og bruk kode eller kodebrikke for å skru av alarmen.
2. PERIMETER: Denne funksjonen er ikke tilgjengelig enda.
3. SKALLSIKRING: Viser om skallsikringen er aktivert. Trykk på symbolet og bruk kode eller kodebrikker for å aktivere skallsikring.
4. HELSIKRING: Viser om hele systemet er aktivert. Trykk på symbolet og tast kode eller bruk kodebrikke for aktivering.
5. HØYTTALER OG SIRENE: Innebygget sirene og høyttaler for umiddelbar kommunikasjon med alarmstasjonen når det er nødvendig. Ved brann og innbrudd vil sirenen hyle. Har du utløst alarmen ved en feil, vil ett klikk på tastaturet dempe sirenen lenge nok til at du få tastet koden din.
6. PROGRESSINDIKATOR: Farge vil skifte avhengig av bekreftelse og kommando. Dersom helsikring eller skallsikring er valgt, en alarm er utløst eller det har oppstår feil med en komponent, bekreftes dette med lys, i tillegg til lyd og talemelding.
7. AUTENTISERING: Talltastene vil kun være synlige når du er foran betjeningspanlet. Du kan bruke kodebrikken på hele dette området.
8. KONTAKTALARM: Hold inne SOS-knappen noen få sekunder for å sende SOS-alarm. Via panelet kan du snakke direkte med alarmstasjonen og forklare hva nødsituasjonen er. Er det behov for nødetater, kan vi varsle dem.
9. MIKROFON: Innebygget mikrofon for toveiskommunikasjon med alarmstasjonen når det er nødvendig.
hovedenhet
1. TESTKNAPP FOR SYSTEMKOMMUNIKASJON: For å teste kommunikasjonen mellom ditt system og vår alarmstasjon. Kan også brukes til å laste ned nye systemoppdateringer fra Mine Sider.
2. INDIKATOR FOR KOMMUNIKASJON OG ALARMOVERFØRING:
Grønt blinkende lys – Indikerer at alarmen overfører
Rødt blinkende lys – Feil i overføring
3. INDIKERER STRØMFORSYNING OG BACKUP-BATTERI:
Grønt konstant lys – vanlig strømforsyning
Grønt blinkende lys – backup-batteriet
Rødt blinkende lys – lavt batteri
Rødt lys - batteri ikke tilkoblet
Ingen indikasjon – vanlig strømforsyning
produktoversikt
KAMERADETEKTOR
Når alamen går tar kameradetektoren en serie bilder eller video som sendes til alarmstasjonen. Operatøren kan da raskere fastslå årsaken til alarmen og iverksette riktig tiltak.
Du kan selv ta bilder og live-streame video* med kameradetektoren i Verisure App.
*Live-streaming er en tilleggstjeneste. Kontakt gjerne kundeservice dersom du ønsker denne oppgraderingen.
betjeningspanel
4-i-1: betjeningspanel, sirene og toveis-kommunikasjon og SOS-alarm
På betjeningspanelet slår du alarmen av eller på med en personlig kode eller med kodebrikken.
Panelet har toveis-kommunikasjon som gir umiddelbar respons og direkte kontakt mellom alarmstasjonen og boligen, med rask avklaring av situasjonen og trygg veiledning i faresituasjoner.
I tillegg avviser den også effektivt uvedkommende. Panelet fungerer også som en SOS-alarm.
RØYKVARSLER
Verisures røykvarslere er optiske varsler som oppdager tidlig røykutvikling.
De er seriekoblede som betyr at alle røykvarslerne vil varsler i hele huset samtidig. Dette kommer godt med på soverom, loft og kjellere.
Røykvarslerne kommer med både sirene og stemme.
SJOKKSENSOR
Sjokksensor med magnetkontakt reagerer på vibrasjoner som følge av innbruddsforsøk på dører og vinduer. Alarmen går allerede før tyvene har tatt seg inn.
HOVEDENHET
Hovedenheten er systemets hjerte og hjerne. Den bruker både bredbånd og GSM for sikker kommunikasjon til alarmstasjonen.
KODEBRIKKE
Kodebrikken, også kalt nøkkelbrikke, gjør det enklere å slå av og på alarmen for hele familien.
Du kan bestille flere kodebrikker, så hvert familiemedlem får hver sin. Kodebrikken har en unik identitet så du ser hvem som kommer og går i boligen.
SISTE INNOVASJONER
ARLO ESSENTIAL RINGEKLOKKE
Arlo Essential trådløse ringeklokke med kamera og app gir deg full oversikt, og ekstra sikkerhet ved ytterdøren din.
ARLO PRO 5 OVERVÅKNINGSKAMERA
Arlo Pro 5 er et fullstendig trådløst kamera med god bildekvalitet dag og natt, og innebygget lyd og lys. Det ser forskjell på mennesker, dyr og kjøretøy, samt integreres mot taleassistenter
ZEROVISION
Nyheten ZeroVision er utviklet av Verisure, og er det aller siste innen sikkerhetsteknologi. Når inntrengere er verifisert i bolig eller bedrift, utløses ZeroVision manuelt av en alarmoperatør. I løpet av få sekunder røyklegges rommet, og tyvene tvinges ut av boligen.
SMARTE TILLEGGSPRODUKTER
SMARTKONTAKT
Med Smartkontakt kan du styre og programmere varme, belysning og andre elektriske apparater med Verisure App. Det er enkelt å gjøre hjemmet tryggere og mer behagelig.
NATTSIKRINGSPANEL
Nattsikringspanelet er en fjernkontroll som gjør det enkelt å slå på Skallsikringen i boligen din med kun et tastetrykk. Kombinert med kontaktalarm kan du også få rask kontakt med alarmstasjonen ved behov. Plassèr den ved sengen eller på toppen av trappen for enkelt å kunne slå av og på Skallsikringen om natten.
YALE DOORMAN
Med Verisure Låsmodul til den elektroniske boliglåsen, Yale Doorman V2, får du en litt enklere og tryggere hverdag. Du kan låse opp og igjen døren med mobilen, og f.eks slippe inn håndverkeren eller vaskehjelpen. Du kan også se hvem som låser opp døren hjemme
KLIMASENSOR
Med Klimasensoren har du kontroll på temperaturen og fuktigheten i krypkjelleren eller på loftet. Inneklimaet sjekker du enkelt i din Verisure App.
VANNDETEKTOR
Et sprukket rør eller en lekk slange kan føre til enorme skader i boligen din. Når ulykken først er ute, må det handles raskt for å minimere skadeomfanget. Vanndetektoren er overvåket av vår alarmstasjon døgnet rundt, så du kan føle deg trygg. Du får beskjed ved vannlekkasje, både ved at vi ringer og på Verisure App.
ARLO ESSENTIAL OVERVÅKNINGSKAMERA
Arlo Essential er 100% trådløst, værbestandig og enkelt å montere. Kameraet har oppladbare batterier, innebygget spotlight og sirene. Når kameraet registrerer bevegelse, får du mobilvarsel med videoopptak av hendelsen.
FJERNKONTROLL
Med GuardPass fjernkontroll i lommen, vil alarmen slå seg av automatisk idet du passerer betjeningspanelet. Du har også en SOS-alarm lett tilgjengelig, ved behov.
Nettbutikken
I nettbutikken på Mine Sider kan du kjøpe produkter som du enkelt kan installere selv. Logg inn for å se hva som finnes tilgjengelig for ditt alarmsystem.
Dersom flere personer i husstanden ønsker å motta SMS-varsel ved f.eks. alarm eller andre hendelser, kan du kjøpe SMS-pakker i nettbutikken. Da har de også muligheten til å fjernstyre alarmen selv om den ikke er tilkoblet bredbånd.
HUSK DETTE!
Vi overvåker ditt alarmsystem døgnet rundt, uavhengig av alarmstatus, for å forsikre oss om at komponentene alltid fungerer som de skal og for å hindre sabotasjeforsøk. Vår alarmstasjon er døgnåpen.
Mens du sover, holder alarmsystemet og alarmstasjonen vakt. Alarmoperatørene er på vakt døgnet rundt, året rundt og handler i løpet av sekunder.
Med bilder fra boligen kan de raskt se om det er tyver eller brann i boligen. Skulle det skje noe i boligen din når du ikke er tilstede, får du varsel på mobilen mens alarmstasjonen undersøker situasjonen og varsler politi, brannvesen eller andre nødetater.
Verisure kan hjelpe deg direkte rett på stedet med vår unike tale- og lyttefunksjon i betjeningspanelet. Tyver skremmes vekk når de hører at politi er på vei. Og du og din familie får hjelp til å finne tryggeste vei ut ved brann eller innbrudd.
GI DEN SAMME TRYGGHETEN TIL FAMILIE OG VENNER
Du har gjort et viktig valg ved å installere boligalarm fra Verisure. At du har valgt oss som din leverandør av alarmsikring setter vi stor pris på og er en tillitserklæring vi tar på alvor. Har du venner eller familie som kan dra nytte av den samme sikkerheten, håper vi at du vil anbefale dem å ta kontakt med oss.
Send oss gjerne et tips med navn og telefonnummer, så vil vi ta kontakt med dem. Hvis de også velger å sikre boligen gjennom oss, gir vi deg en ekstra oppmerksomhet som takk for hjelpen. På den måten kan du gi den samme tryggheten som du har til de menneskene du bryr deg om.
Vanlige spørsmål om Verisure alarmsystem
Jeg har løst ut innbruddsalarmen ved en feil, hva gjør jeg?
Tast brukerkoden på betjeningspanelet.
• Vent på beskjed fra alarmstasjonen. Er alarmen slått av med riktig kode innen kort tid vil du kun motta en SMS, ellers ringer vi.
• Når vi ringer presenterer vi oss alltid og oppgir vårt stikkord. Av sikkerhetsgrunner oppgir alltid den som ringer stikkordet først.
Jeg har løst ut brannalarmen ved en feil, hva gjør jeg?
Tast brukerkoden på betjeningspanelet.
• Lokaliser røykvarsleren som er løst ut, og trykk inn knappen på undersiden.
• Vent på respons fra alarmstasjonen. Vi vil alltid presentere oss og oppgi vårt stikkord, og du verifiserer med ditt.
• Luft godt ut, røykvarsleren vil løse ut igjen hvis røyken ikke forsvinner.
Hvorfor mottok jeg en SMS ved utløst alarm?
Dersom alarmen raskt ble slått av med riktig brukerkode, anser vi at situasjonen er under kontroll og gir en bekreftelse via SMS. Dette gjelder kun ved innbruddsalarm.
Hva skjer ved feil på anlegget?
Vi mottar en feilmelding fra anlegget og løser problemet med fjernservice eller videreformidler til din lokale tekniker, som tar kontakt for å avtale servicetidspunkt. Ved produktfeil inkluderer avtalen fri tilkjøring og reparasjon av alarmanlegget.
Jeg skal på ferie, hva gjør jeg?
Registrer ferieinnstillinger på Mine Sider før du drar bort. Dette optimaliserer systemet og du kan legge inn midlertidig kontaktperson. Har du Smartkontakt kan du legge inn automatisk belysning. Jeg har mistet min kodebrikke Gå til ”Brukere” på Mine Sider for å enkelt slette en mistet kodebrikke. Du kan bestille en ny kodebrikke i nettbutikken.
Hvilke betalingsmuligheter har jeg?
Du kan velge å opprette AvtaleGiro eller eFaktura for betaling av regningene til oss. Legg dette inn når du betaler den første fakturaen eller kontakt din bank.
Kan jeg hente opp fakturaer selv?
På Mine Sider kan du se tidligere betalingshistorikk og hente opp kopi av faktura. På desktop: velg Konto og abonnement i menyen til venstre og trykk på Fakturaer. I appen: trykk på de tre prikkene i menyen og velg Konto og abonnement, deretter Fakturaer.
Hva gjør vekter ved utrykning?
Vekteren foretar alltid en utvendig kontroll av boligen for å avdekke årsak for utløst alarm. Dersom du har Låsmodul Yale Doorman eller Nøkkelsafe, foretar vekteren også en innvendig kontroll av boligen. Vekterutrykning er inkludert i tjenesten!
Jeg skal pusse opp, hva gjør jeg?
Dersom du trenger å ta ned komponenter midlertidig kan du legge de i oppussingsmodus i appen og på Mine Sider. Komponentene må ikke åpnes, flyttes eller fjernes uten at de er lagt i oppussingsmodus eller at kundesenteret er informert. Se også filmer om flytting av komponenter på Mine Sider.
Når bruker jeg Skallsikring?
Skallsikring brukes når noen er hjemme i boligen, f.eks. på natten. Den aktiverer kun deler av alarmen så du kan bevege deg fritt uten at alarmen utløses.
Har du andre spørsmål?
Sjekk ut våre kundeservice nettsider for mer informasjon og gode guider om temaer som kunder lurer på, innenfor Yale Doorman, Arlo, bruk av utstyr, feilmeldinger på alarmen og mer.