Bruk og feilmeldinger på alarmen
Har du spørsmål om hvordan du bruker alarmen, eller opplever du piping, blinking eller andre problemer? Se våre guider nedenfor eller kontakt oss på telefon 06010 dersom du ikke finner svar.
Bruk av utstyret
Hvordan skrur jeg av og på alarmen?
[LINK HERE]Hva betyr symbolene på panelet?
[LINK HERE]Hvordan bytte magnetkontakt?
[LINK HERE]Hvilken kode skal jeg bruke?
[LINK HERE]Hvor endrer jeg innstillinger?
[LINK HERE]Hvordan fungerer helsikring og skallsikring?
[LINK HERE]Hvordan legge til bruker på alarmsystemet?
[LINK HERE]Hvordan slette bruker på alarmsystemet?
[LINK HERE]Feilmeldinger på alarmen
Piper eller blinker betjeningspanelet?
[LINK HERE]Hvorfor får jeg ikke skrudd på alarmen?
[LINK HERE]Hva betyr feilmeldingen jeg har mottatt?
[LINK HERE]Piper eller snakker røykvarsleren?
[LINK HERE]Hva gjør jeg ved feilutløst alarm?
[LINK HERE]Årsaker til falsk alarm
[LINK HERE]Ofte stilte spørsmål om alarmsystemet
Hva skjer dersom det oppstår feil med alarmanlegget?
Dersom vi mottar feilmelding fra anlegget vil vi videreformidle dette til din lokale tekniker. Ved produktfeil inkluderer avtalen fri tilkjøring og reparasjon av alarmanlegget.
Har du et Verisure-system kan du også se evt. feilmeldinger på Mine Sider.
Jeg har fått husdyr, går det fortsatt bra å aktivere alarmen?
Dersom alarmanlegget er satt opp uten at det er tatt hensyn til husdyr, kan du risikere at alarmen vil utløses. Verisure har løsninger som er tilpasset husdyr, men løsningen kan variere avhengig av hvilken type alarmanlegg du har fra oss. Se vår veiledning her for hvordan du kan endre husdyrinnstillinger. Vær obs på at plasseringen av komponentene også kan påvirke hvordan alarmsystemet håndterer bevegelser fra husdyr.
Husdyret ditt kan også oppholde seg i en del av boligen som ikke er overvåket av systemet.
Kan alarmen brukes når jeg er hjemme?
Du kan velge å aktivere hele alarmsystemet eller kun enkelte deler av den. Dette betyr at alarmsystemet kan aktiveres i de områdene du ikke beveger deg i. Hvordan denne funksjonen fungerer på ditt alarmsystem er avhengig av hva som ble programmert inn ved installasjon. Endringer må foretas av tekniker.
Har du et Verisure-system kan du selv velge hvilke komponenter som skal inngå i delsikringen. Dette gjør du via Mine Sider.
Har automatisk frakobling i Smartplan sluttet å fungere?
Dersom Smartplan slutter å fungere, er det fordi alarmen har blitt utløst, uten å ha blitt tilbakestilt manuelt i etterkant.
At systemet må tilbakestilles manuelt etter utløst alarm, er en systemsikkerhet utviklet for å forhindre at alarmering og aksjonering ikke avbrytes på feil grunnlag.
For å tilbakestille; tast inn koden din og frakoble alarmen på Betjeningspanel, Yale Doorman, Portal, App eller Mine sider. Nattsikringspanel fungerer ikke, da det ikke har kode.
Når alarmen har blitt frakoblet manuelt, vil automatisk frakobling gjenopptas.
Hvordan sender jeg inn SOS til alarmstasjonen?
Det er flere måter du kan sende inn SOS til alarmstasjonen.
Via betjeningspanelet:
- Hvordan sende SOS-signal fra betjeningspanelet?
- Hvordan sende Silent response SOS fra betjeningspanelet?
Via Guardpass Fjernkontrollen
- Hvordan skrur jeg av og på alarmen med Guardpass Fjernkontrollen?
- Hvordan sende SOS-signal fra fjernkontrollen?
Du kan også sende SOS-signal fra Verisure App via Guardvision-tjenesten.