Guide for når Arlo-kameraet er offline
Se hva du kan gjøre om Arlo-kameraet er offline, selv om du har internettilkobling.
Med SmartHub
SmartHub skal lyse blått når den fungerer. Lyser den en annen farge kan dette være problemet:
Blinker blått: Leter etter Arlo-enheter for å koble til
Lyser gult: Ikke tilkoblet internett
Sakte blinkende gult: Trykk på synk på SmartHub og på kameraet. Om det ikke hjelper, flytt kameraet nærmere SmartHub.
Veksler mellom blått og gult: Fastvaroppdatering pågår
Andre tips:
Sørg for at Arlo-kameraet er ladet.
Test internettkabelen i en PC for å se at den fungerer.
Test en annen internettkabel.
Sørg for at SmartHub er plassert minst 1-2 meter fra annen elektronikk.
Uten SmartHub
- Sjekk at nettverket kommuniserer over 2,4 GHz og ikke 5 GHz, og at båndstyringen er slått av. Dette kan sees i ruterinnstillingene, kontakt din internettleverandør hvis du trenger hjelp.
- Sjekk at Arlo-kameraet er ladet, ta med kameraet inn og lad det i minst 2-3 timer.
- Det kan avhenge av avstanden til ruter, ta ned kameraet og ta det nærmere ruteren.
- Prøv å starte/synkronisere kameraet på nytt. Start Arlo Pro 4 på nytt: Ta ut batteriet og vent 10 sekunder, og sett deretter inn batteriet igjen. Start Arlo Essential på nytt: Trykk på knappen i 1-2 sekunder.
Resette kameraet
Dersom ingenting over fungerer, er neste steg å resette kameraet. Du må ha administrator-tilgang.
1. Trykk på sync-knappen til den blinker oransje
Hold inne sync-knappen til LED indekatoren begynner å blinke oransje.
Blinker det blått, hold knappen inne og vent til den blinker oransje.
Har du holdt knappen inne i 10 sekunder og den ikke blinker oransje, slipp knappen og prøv igjen.
Knappen finner du på undersiden av kameraet. På Arlo Essential Spotlight er knappen lett tilgjengelig under den hvite hetten på undersiden. På Arlo Pro 3 og 4 må man ta av den hvite hetten og deretter lokalisere sync-knappen på undersiden av kameraet.
2. Legg til Arlo-enheten på nytt
For å koble Arlo-enheten til Smarthub eller nettverket igjen, må kameraet legges til på nytt.
Gå inn i Arlo-appen, velg Enheter i menyen og trykk på pluss (+)- tegnet.
Velg enheten du ønsker å legge til, følg deretter instruksjonene i appen.
Vær oppmerksom på at om du kobler enheten opp mot WiFi må du sørge for at telefonen eller nettbrettet er tilkoblet et 2,4 GHz-nettverk før du trykker fortsett på dette steget.
Vanlige spørsmål om Arlo-kameraet er offline
Hva om Smarthub er offline?
Det er stor sannsynlighet for at Smarthub er offline dersom alle kameraene dine tilknyttet Smarthubben står som frakoblet.
Sjekk at ledninger er tilkoblet riktig. Ta ut ledningene og sett de inn igjen.
Ta ut strømledningen av Hub eller stikkontakt i 2 minutter, strømledning til ruter og bredbåndskabel kan også tas ut i 2 minutter. Sett deretter først inn bredbåndskabelen, så strømledningene. Vent i 5 minutter for å sjekke om Hubben fungerer. Lyser den blått er alt bra.